lambaian dedaun hutan seakan memanggilku

April 27, 2011

aku penat dengan bingit deruman kereta-kereta dan bas yang lalu lalang...arghh sungguh busy kota melaka ni..aku rindu dedaun hutan..aku bosan dengan hutan batu yang memenuhi setiap sudut ruang dikota melaka terutama disekitar UiTM Kampus Bandaraya Melaka...ape ar..nk tenangkn pikiran..stress bertambah stress ko tau...huhu

Dah lama aku tidak dibawa menziarahi  hutan rimba, gunung ganang..Aku begitu rindu. aku ketagihkan damai angin rimba, pepohon hutan yang melambai-lambai, dingin air dari gunung, gemersik unggas2 juga yang pastinya riuh suara teman-teman sependaki yg lain..

 layan sat memori suka-suka brsama korang yg ntah kemana..haha
ilustrasi ohh ilustrasi...

 suka ngat ngan hutan benum...pokok tinggi2 n bnyk bukit berbatu..dh nk smpi puncak pn still lg pokok tinggi2..suram je suasana....so serammmm.....huhu

 " jaga2 siput babi dimana2...nanti berparut..arwah mak ckp, "sape suh masuk hutan, terima je lah..klu nk cantik duk umah sudah."..huhuhu

 hey bdak jahat..mna ko ar...klu jumpe pon lom tentu aku ingt lg...huhu.....ni bdak suka kaco aku masa treking..terik2 beg aku..ciss ko...tiba2 rindu lak kat budak2 ni..huhu

 berehat tunggu bro2 machooo pasang fly!!!..yeahhh kami lh 2 org puteri..ecececehhh

 penat tp syok habis.....

 mna perginye u all ni....ni lah kisah persahabatan digunung...unik..turun gunung..kau kau aku aku....huhu

 haaa...ni la part pling aku suka...yooo lumut hijau...licin abis....sejuk...hurmmm mcm ni lg ke skrg...maklumlah global warming...aku rindu beb duk ats lumut yg basah ni...

 xde sayur len ke ko nk amik gmbr...amik la gmbr orkid ke...
asal hutan je kendi kera... :)

 lek lu!!!! korang nk kejar pe kat puncak tu...x lari gunung dikejar..kita bergambar lu..huhu

 aku kecik ke pokok tu yg besar??? cube teka.. hohoho

 aku lah pendaki kecil....hihihi

 berembun...krn ko lah...krna ko lah aku.............(kini jd seorang isteri) hehe

SubhanaAllah!! cantikkan ciptaan Allah ni...nk alaminya sndiri...daki lah ke puncak gunung diwaktu cuaca yg ckup baik...ade rezeki dptlah tgok view ni..xpun mls sgt ko nek je flight agak2 time matahari nek..cam ni gak view..huhuhu....

muhasabah diri sat...smbil merenung matahari terbit dr ats puncak jelawang....

ermm..yummy!!!!!!! 

ni sebelum aku jd mama la...klu skrg mau hubby aku bg wat aksi ni..maklumlah skrg aku disayangi..ececehhhh

You Might Also Like

3 comments

  1. wau ...cantik gambar2 tu... esp yang lumut tu ..kat mana yer?

    and thnk you kerana followww.. i folow u too

    ReplyDelete
  2. thanks follow i..

    lumut tu kat mount ulu sepat perak...

    ReplyDelete
  3. besarnye periuk kera tu. I tak pernah tgk life. lucky you! ;)

    ReplyDelete

Popular Posts

Like My Page

Text Me

Subscribe